Meséltem már arról itt, hogy első regényemben, a Dreher-szimfóniában - bár középpontjában a négy generációt képviselő négy erős férfi áll - meghatározó, sőt bizonyos esetekben sorsfordító szerepet játszanak a család nő tagjai is. Rendíthetetlen kitartásukkal, odaadó szeretetükkel nem csupán a gyerekek felnevelése, hanem több esetben a családfők “helyettesítése” is rájuk hárult.
Feleségek, akik a hozományukkal “vették ki a részüket” egy főzde vagy egy gyár megteremtéséből. Anyák, akik a férjük korai halála okán - váratlanul és készületlenül - a családi tanácsban találták magukat. Egy lánytestvér, aki férjével maga is dinasztia-alapító lett. Gyerekei, unokái révén pedig portréja örökkön-örökké ott függ majd a legbecsesebb családtagok képei között.
A Dreher-szimfónia bár valós alapokon nyugszik, mégis kizárólag a képzelet szüleménye. Ezért teremthettem meg néhány olyan női szereplőt, aki hivatásával, egy-egy gesztusával, ártatlan hazugságával vagy éppen zabolátlan természetével - szándékom szerint - elvarázsolja majd az olvasókat.
És ugyanezt teszi most a Dreher Sörgyárak, amikor március nyolcadika előtt, de arra időzítve közkinccsé tett három animációs filmet. Egyet a kezdetekről, egyet a szocializmus időszakáról, egyet pedig jelenről. Ezekben sorra veszik a Dreher-történelem nőalakjait, de nem felejtkeznek meg arról sem, hogy bemutassák azokat, akik ezekben is a napokban is tovább fűzik ezt a páratlan történetet.
„Számunkra ez több szempontból is fontos, hiszen a nemek közötti egyenlőség mellett azt is jelenti, hogy akár négy különböző generáció számára egyaránt megfelelő és elismert munkahelyet teremtünk. Büszkék vagyunk rá, hogy a vállalaton belül nincs nemi, életkori, nemzetiségi vagy egyéb típusú megkülönböztetés, támogatjuk a bevonó kultúra erősítését. A fenntarthatóság emberi aspektusai kiemelt fókuszt kapnak a hosszútávú terveinkben és célunk az, hogy ebben is pozitív hatással legyünk a Dreher teljes ökoszisztémájára”.